Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

1 Ocak 2010 Cuma

LAS VEGAS'TA KORKU ve NEFRET/Hunter S.Thompson


İki torba ot,75 adet meskalin hapı,5 çarşaf kurutucu asit,kokain dolu bir tuzluk,çeyrek galon tekila,bir koli bira,bir parça ham eter ve iki düzine amil.Bütün narkotik polislerinin gözlerini fal taşı gibi açacağı, bulunduranların toplu uyuşturucu kaçakçılığından yıllarca hapis yatmalarına yol açacak bütün bu malzeme aslında kitabın iki kahramanının kısa bir Las Vegas gezisinde yanlarında götürdükleri ama yol boyu yetip yetmeyeceğinden şüphelendikleri miktar.Raoul Duke ve Dr Gonzo uyuşturucu aleminde yüzerken arada da ulusal bir uyuşturucu konferansına da katılıyorlar.Filmi de çekilen romanın baş rollerini Johnny Depp ve Benicio Del Toro oynamıştı.Bence mutlaka okunması gereken bir kitap.Üzerinizden kahramanların silindir gibi geçtiklerini hissedeceksiniz.Bu sefer kitabın kahramanı benim için yazarı.Hunter Stockton Thompson sağlam bir şekilde uyuşturucu alemlerinde takılırken bir yandan da spor yazarlığı yapar.Uyuşturucu kullandığını saklamadığı için medya tarafından hiçbir zaman kabul görmez.Politikacılara hiçbir zaman yalakalık yapmamış,fırsat buldukça onlarla dalga geçmiştir.2005 de 67 yaşındayken fazladan 17 yıl yaşadığını düşünüp kafasına bir kurşun sıkıp intihar etmiştir.

2 yorum: