Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

26 Ocak 2010 Salı

KIZIL NİSAN/Santiago Roncagliolo


Roman Peru'da geçen uçuk bir polisiye.Fena sürükleyici,bol kanlı.Birçok arıza karakteri barındırıyor.Yazar Santiago Roncagliolo,Peru'lu,bol ödüllü genç bir yazar.Bu kitapla en çok konuşulan Latin yazarlardan biri haline gelmiş.Öykü bir anti-kahraman olan savcı yardımcısı Felix Chalcaltana Saldivar'ın bir seri cinayet davasını üstlenmesi üzerine gelişen olayları anlatıyor.Hikaye hiç sarkmadan çok heyecanlı bir şekilde işlenmiş.Kitabın kahramanı;başta suya sabuna dokunmayan,takıntılı savcı yardımcısı.Olaylar geliştikçe,o içine kapanık kahraman,yavaş yavaş kabuğunu kırıyor ve en pasif,çekingen insanın bile baskı altında nasıl bir kahramana dönüştüğünü gösteriyor.Yazar gerçekten başarılı.Ama beni en çok etkileyen sevgilisine yazdığı ithaf yazısı;Rosa'ya,çünkü sen neredeysen ben oralıyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder