Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

27 Aralık 2009 Pazar

Mİ MOTO FİDEL/Christopher P.Baker


Kitabın Türkçeye çevrilmiş adı Küba'yı Keşfederken.Bence şimdiye kadar yazılmış Küba'yı en iyi anlatan kitap.Romantik sosyalizm hayranlığından ve gezi rehberi hafifliğinden uzak ayakları yere sağlam basan çok kapsamlı bir Küba portresi çiziyor.Yazar National Geographic için çalışan bir seyahat rehberi yazarı.Zor bir işe kalkışıyor ve Küba'yı bir Bmw R100 motosikletle boydan boya kat ediyor.Bize sokak sokak erotizm ve romantizm yüklü kaotik Küba'yı anlatıyor.Kendisinin Fidel ve komünizm hayranlığı yolculuk boyunca yavaş yavaş değişmeye başlıyor ve gördükleri aslında genel önyargılardan çok uzakta Küba'daki hayatın çok da fazla eglence,romantizm,seks,mutluluk olmadığı daha çok hafif tabiriyle baskıcı bir yarı açık cezaevi olduğu oluyor.Küba'daki sefaletin boyutu tabi ki satılan turistik turlarda anlatılmıyor.Bence yazar gerçekten bütün politik önyargılardan uzakta durarak bu ülkeyi yazmış.Kitabı çok beğendim,benim kitaptaki kahramanım herzamanki gibi cefakar motosiklet Bmw R100.Hiçbir sorun çıkartmadan yazarı binlerce km o bozuk yollarda taşımış.Eğer bu muhteşem ülkeyi tanımak istiyorsanız mutlaka okuyun.Ama motosikletle yapılmış bu geziden sonra uyduruk rehberli turlara katılmak istemeyeceksiniz emin olun.Çünkü içinizdeki maceracı ruh uyanmış olacak.
YOLCULUK GEREKLİ YAŞAM DEĞİL.Ernesto"CHE"Guevara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder