Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

3 Aralık 2009 Perşembe

ASYA YOLLARI,HİMALAYALAR VE ÖTESİ/Nasuh Mahruki


Bu kitabı üç defa okudum.Buna sebep olan şeyler neler mi;Nasuh Mahruki'nin gıpta ettiğim adamlardan biri olması,bunun hep hayalini kurduğum seyahat olması ve kitabın okurken bizi yazarla beraber insan ruhunu ısıtan bir iç yolculuğa çıkarıyor olması.Kitap Nasuh Mahruki'nin bir Bmw R80 motosikletle İstanbul'dan Katmandu'ya gidişini(kolay görmeyin çok zor),dünyanın 6.en yüksek dağı Cho Oyu(8201)dağına tırmanışını ve tekrar aynı motorla(bu daha da zor)İstanbul'a dönüşünü anlatıyor.Kitap boyunca geçtiği ülkelerin kültürünü,insanını,inançlarını tanıtıyor.Binlerce kilometre yol yaparken kendi içinde de bir o kadar uzun ruhani bir yolculuk yapıyor.Artık Katmandu'ya varıp tırmanışa geçtikten sonra anlıyoruz ki fiziksel güç ruhani bir güçle desteklenmediği sürece bir işe yaramıyor.Bize o dağı metre metre tırmandırırken biz de Nasuh'la aynı fiziksel ve mental eforu sarfediyoruz,sonunda biz de o zirveye kendi bayrağımızı dikiyoruz.İçinde gezgin ruhu taşıyan herkesin başucu kitabı yapması gereken bir kitap.Kahramanı,tabi ki Nasuh Mahruki.Cesaret,azim ve kararlılık insanın içinde olduğu müddetçe bu çılgınca seyahatin yapılabilir olduğunu gösteriyor.Gizli kahraman ise Bmw R80.Enduro motorların kralı.Bozulmaz,kolay tamir edilir,pis benzinle bile çalışır.20 bin km yol yapmış ve yükünü sağ salim geri getirmiş.Artık bir klasik olan ve bütün enduroseverlerin hayranı olduğu bu motora umarım Nasuh iyi bakıyordur.
Kendi yoluna gitmeli
Kendi dağına tırmanmalı
Kendi denizine dalmalı
Kendi göğünde uçmalı
Kendi gözlerinle görmeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder