Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

17 Kasım 2009 Salı

VELOSİPET İLE BİR CEVELAN/İbnülcemal Ahmet Tevfilk


Bizler modern zaman gezginleriyiz.Büyük hacimli motorlarımıza atlıyoruz,hiç yorulmadan kilometrelerce yol yaparken biliyoruz ki en kötü ihtimalle bir çölü bile geçen bir asfalt yol,vardığımızda temiz soğuk su içip yemek yiyebileceğimiz bir otel bulabileceğiz.Sahip olmamız gereken öncellikli şey,gezgin bir ruh.Ahmet Tevfik'te bu gezgin,maceracı ruh fazlasıyla vardı.Dönemin en modern bisikletlerinden birine sahipti(vites yok,fren yok,amortisör yok,far yok)ve İstanbul'dan Bursa'ya bir keşif gezisi yapmak istiyordu.Burada ilginç olan şeyse yılın 1899 olmasıydı.Yirmi sene önce kendi bisikletimin ilkelliğini düşündüğümde 1899 model bir bisikletin neye benzeyebileceğini hayal bile edemiyorum.Bu gezide Ahmet Tevfik Mudanya'ya gemiyle geçip Bursa-İnegöl-Yenişehir-Bursa güzergahını bisikletle tamamlar ve bunu bu kitapla gezi notları olarak yayımlar.Kitabın kahramanı tabiki Ahmet Tevfik.Bisiklet delisi,gezgin,maceracı,dalgacı bir tip.267 km yola 1899 model bir bisikletle çıkabilecek kadar da cesur.Kitabı okuduktan sonra günümüz bisiklet dükkanlarında ultra modern bisikletlerin uzun yol performansları hakkındaki ukalalıkları duyduğumda içimden ben,yukarıdan da Ahmet Tevfik kıs kıs gülüyordur.Önce istek sonra da cesaret,yolculuk boyunca kesin ihtiyaç olacak iki şey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder