Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

14 Kasım 2009 Cumartesi

NEREYE/Necdet Sen


Kücüklügümde evde babam daha Cumhuriyet gazetesini okumadan önce hemen koşup Hızlı Gazeteciyi okurdum.Aklımda kaldığı kadarı ile bu karakter;özgür ruhlu,biraz arıza işini iyi yapan çapkın bir karakterdi.O dönemlerde bu çizgi karakterin çok meşhur oldugunu hatırlıyorum.Sonra babam Cumhuriyet okumayı bıraktı ben de Hızlı Gazeteciyi unuttum.Yaklaşık yirmi küsür yıl sonra kitapçıda bu kitaba rastladım.Yazar yabancı değildi.İsmi aniden hatıralarım arasından kopup geldi.Necdet Şen,Hızlı Gazetecinin çizeri.Bu karakteri yaratan çizerin yazdığı her şeyi okuyabilirdim,düşünmeden aldım.Bu kitap bence yazılmış en güzel yol hikayelerinden bir tanesi.Necdet Şen İstanbul'dan Hindistan'a yaptığı yolculuğu anlatıyor.Sadece basit bir turistik yolculuk değil bu.Hayatı sorguladığı bir iç yolculuk.Tek başına,bir sırt çantasıyla yapılan cesaret ve azim isteyen bir yolculuk.İçinde gezgin ruhu taşıyan herkesin okuması gereken,ayrıca da bir Hindistan yolculugu için ideal bir referans kitap.Kitabın sevdigim karakteri mi;tabi ki özgür ruhlu,arıza,sanatçı insan Necdet Şen.Fiziksel olamazsa bile ruhunuz hep YOLDA olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder