Sevdiğim kitaplar ve kahramanları

Arturo Bandini kadar bile yetenekli biri değilim.Fante bile beni adam yerine koymazdı.Hep özendim ama olmadı.Sanırım amatör bir yazar olamayacak kadar kötüyüm.Ama fena okumuyorum.Okuduklarımı tavsiye ediyorum dersem ukalalık olur.Beni etkileyen kitaplar ve o kitapların kahramanları diyelim.

15 Kasım 2009 Pazar

ZEN VE MOTOSİKLET BAKIM SANATI/Robert M.Pırsıg


İnsanın hayat boyu okuduğu kitaplar arasında acaba kaç tanesi gerçekten hayatını değiştirecek kadar etkiler.Bu kitabın 374.sayfasında artık başka biriydim.İnanılmaz gibi geliyor ama doğru.Sonradan aralıklı olarak dört defa daha okudum.Gerçekten çok etkilenmiştim,herseferinde hayatımı tekrar sorguladım.Kitap bir yol kitabı.Baba,oğul ve iki arkadaşlarının yaptığı bir motosiklet yolculuğu.Baba ayrıca yol boyu bir iç yolculuğa çıkıyor.Delilikle akıllılık,normallikle anormallik arasında gidip gelirken biz de bunlardan hangisinin hayatımızda ağır bastığını yol boyu anlamaya çalışırız.Biz de babayla bir iç yolculuğa çıkarız.Ben bu yolu sonuna kadar babayla yaptım.Onun sayesinde motorumun lastiklerini söküp takmaya,sinirlenmeden sıkışmış vidaları sıkmaya,ikea kullanım kılavuzlarını çok ciddiye almadan montajda hayalgücümü de kullanmaya başladım.Zen budizminin temel öğretilerinden biri olan sabrı öğrendim.Kendime ve herkese karşı.Kitabın sevdiğim karakteri mi;Deli Phaedrus.Deli ama filozof,intihara meyilli ama o kadar da hayata tutkun.Bu iç yolculuğun sonunda huzura erdi mi tam emin değilim.Ama varmak için mutlaka yola çıkmak lazım.

1 yorum:

  1. çok sevdiğim çok okuyan bir hocam önermişti bu kitabı bana. önce gidip ingilizcesini buldum, audiobook u da indirip dinlemeye başladım. ama sonunu getiremedim sanırım. daha sonra belki türkçesini okursam daha iyi anlarım diye düşünerek türkçe baskısını aldım. onda da 100 üncü sayfadan öteye geçemedim. hala rafımda durup, okunmayı bekler. belki büyük bir hata yapıyorum ama kitabın bir motorsiklet yolculuğunun etrafında dönüyor olması pek ilgimi çekmiyor. bisikletle yolu çok daha hissederek yapıyoruz biz o yolları çünkü. ama en kısa zamanda okuyacağım. jack kreuach ın "yolda" isimli kitabını okuduktan hemen sonra...

    YanıtlaSil